Moim zdaniem katalogi nigdy nie są skuteczną metodą na pozycjonowanie. Bardzo często są to katalogi o słabej jakości, ze zbyt dużą liczbą sprzedanych linków oraz o słabej reputacji. Google coraz częściej rozróżnia jakość źródeł strony, które są słabej, a które są lepszej jakości. Z pewnością istnieją katalogi o dobrej reputacji, ale naklejki na legitymację jest to rzadkość. Większość jest jednak nastawiano na zdobywanie jak największej liczby klientów i to zupełnie niskim nakładem na projekt. Ponadto nie może spocząć tylko i wyłącznie na samych katalogach, gdyż w ten sposób narazilibyśmy się na poważne problemy ze strony google.
Dlatego też zawsze warto pamiętać o innych metodach, które Wycieczki w Tatry Wysokie z przewodnikiem mogłyby nam pomóc podczas pozycjonowania. Warto też szukać katalogów z przystępnymi cenami, gdyż ich rynek jest bardzo duży, a co za tym idzie odpowiednie podejście do wszystkich z tym związanych zagadnień może być bardzo ważne dla wielu osób. Ich skuteczność zależy także od ilości umieszczonych w sieci linków oraz ich mocy.
Czasem nawet kilka dobrych linków potrafi przynieść zadowalające rezultaty. A czasem kilkaset linków słabej jakości przynosi więcej strat, aniżeli korzyści. Są także typowe katalogi firmowe, gdzie po prostu uzupełniamy dane nasze strony, aby była widoczna w sieci. Tego typu katalogi nic nam nie dadzą.
Wpis zawdzięczamy